Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
November 16, 2006
Image Size
517 KB
Resolution
1194×1887
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
9,481
Favourites
409 (who?)
Comments
82
Downloads
522

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×
Toph Coloring by PhantomessTerabithia Toph Coloring by PhantomessTerabithia
Well, in comemoration of the new 'Avatar' episode tommorow, I rushed this. Kinda. I think it came out rather nicely for a coloring technique I JUST discovered.

But anyway... The original line art for this piece is by .

She RAWKS out loud. Check out her art, wouldja?

GAAAAAAH! Three days... THREE FREAKING DAYS! ...I hate my computer. I was done, and I saved and it then beeped at me and said that it wasn't a valid .pspimage file and I couldn't access it!

So I screamed. I cursed. I threw my stylus with enough force and accuracy to rip through my window screen. I had a fun time explaining that one to my parents, let me tell you! But all in all, the death of the original file made me realize how much it royally sucked as coloring, so I applied my trial-and-error tested method that I created with the last file, and got this. TWO FREAKING DAYS! TWO DAYS TO MAKE IT LOOK THIS GOOD!

Be happy I didn't just scrap it and die.

Gawd, I have SUCH a headache... :llama: ... I mean...:XD:

SEE? I can't think straight!

EDIT: :XD: OMFG I just realized it's not Saturday. It only took me... Wait, no! It DID take three days for both versions! :XP:

This would be Toph Beifong. Toph Beifong no belongy to me. Toph Beifong belongs to Nickelodeon and the geniuses: Sirs DiMartino and Konetziko.
Add a Comment:
 
:iconlyco5:
Lyco5 Featured By Owner Dec 14, 2012  Student General Artist
she breack stones, rules and bad guys.
Reply
:iconsouthernwriter2:
SouthernWriter2 Featured By Owner Dec 3, 2012  Hobbyist Writer
Cool
Reply
:iconjackiestarsister:
JackieStarSister Featured By Owner Dec 2, 2012  Hobbyist Photographer
This looks excellent. :) You gotta love that line.
Reply
:iconshewolfbeme:
shewolfbeme Featured By Owner Nov 24, 2012  Hobbyist Digital Artist
YEAH! *breaks wall of the house*
Reply
:iconmorgana-jones:
Morgana-Jones Featured By Owner Apr 4, 2012  Hobbyist General Artist
Ah Toph is so awesome :)
Reply
:iconcaspermycat2:
caspermycat2 Featured By Owner Feb 22, 2012
Im gonna join toph and break some rules
Reply
:iconanimefanx78:
AnimeFanX78 Featured By Owner Jan 20, 2012
YES LETS DO IT!!
Reply
:iconsweetheart1313:
sweetheart1313 Featured By Owner Oct 29, 2011
LET'S DO IT!
Reply
:iconshadowhedgiegal:
ShadowHedgieGal Featured By Owner Mar 19, 2011  Hobbyist Traditional Artist
COOL
Reply
:iconinflameswetrust4ever:
InFlamesWeTrust4Ever Featured By Owner Aug 17, 2010
haha :D
Reply
:iconssbb4swordsluver:
ssbb4Swordsluver Featured By Owner Jun 12, 2010
toph cracks me up! XD
Reply
:iconhotdogwolf:
hotdogwolf Featured By Owner Jan 25, 2010
xD I love that line to bits! But I can't find the lineart! :noes: Where ish it?
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Jan 25, 2010  Hobbyist Artisan Crafter
:iconzutara-shewolf777: should still have it somewhere.
Reply
:iconhotdogwolf:
hotdogwolf Featured By Owner Feb 2, 2010
:noes: I looked! And looked again... Have you? Or am I just being stupid and it's right in front of me? ^^;
Reply
:iconiknowwhatyouare:
IknowwhatYOUare Featured By Owner Jul 16, 2009  Hobbyist Photographer
HAHAHAH I JUST SAW THAT EPISODE LIKE AN HOUR AGO LOL.
it was really awesome.
Reply
:iconpower-of-shadows13:
power-of-shadows13 Featured By Owner Jun 18, 2009
Oh I saw that, that was funny after she blew the hole in the house
Reply
:iconsavino:
Savino Featured By Owner Jun 2, 2008  Hobbyist Traditional Artist
BY FAR my favorite quote ever from one of my most favorite characters ever. great coloring.
Reply
:iconcbsl4:
cbsl4 Featured By Owner Apr 11, 2008
This is great! So Toph, ya gotta love her. Oh, and I think she only destroyed 1 or 2 walls.
Reply
:iconshadowolfdemon:
ShadoWolfDemon Featured By Owner Jan 13, 2008
lol, that is SO Tophlike! XD
Reply
:iconmissytoph:
MissyToph Featured By Owner Dec 9, 2007
ultrasweet:)
Reply
:iconspleef:
Spleef Featured By Owner Nov 25, 2007
I LOVE Toph's attitude!
Reply
:icondragon-babe-rox:
Dragon-babe-rox Featured By Owner Nov 13, 2007
lol, that is so good. Reminds me of me when i was in high school, 'lets break some rules!' lol:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:
Reply
:iconrandomcoolness:
RandomCoolness Featured By Owner Oct 21, 2007
YESH!!! Finally somthing to block out the effect of the fan girls hopeless attempt to capture toph's "inner girl" as one person put it. Yay toph!
Reply
:iconcelematy:
Celematy Featured By Owner Oct 19, 2007  Student Traditional Artist
LOL
the best thing she ever said!
Reply
:iconniaryusuke:
niaryusuke Featured By Owner Oct 2, 2007  Student General Artist
yeah, probably her 2nd coolest quote after the all new"LOAD THE TOPH"
Reply
:iconduvi55:
duvi55 Featured By Owner Sep 22, 2007
best line in the whole 3 seasons
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Sep 22, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
Well... duh.
Reply
:iconsuperdoglac:
superdoglac Featured By Owner Sep 6, 2007
Toph is so awesome XD Great job!
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Sep 6, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
Thanks.
Reply
:iconalucardhemlock:
AlucardHemlock Featured By Owner Sep 4, 2007
Hehe. That line gets funnier everytime I hear it. :lol:
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Sep 5, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
Heck yeah.
Reply
:iconmatch25:
Match25 Featured By Owner Aug 30, 2007
we can all take a great lesson from the worlds strongest Earth Bender
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Aug 30, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
Quite.
Reply
:iconwickedghoul:
WickedGhoul Featured By Owner Aug 3, 2007
:w00t:
GO TOPH
Reply
:iconpekoetheorange:
pekoetheorange Featured By Owner Aug 3, 2007
that was a great scene XD
"lets break some rules!" ... awesome *laugh*
Reply
:iconstryks89:
Stryks89 Featured By Owner Jun 30, 2007
Great pic, haha I love that part of the episode *Brakes Wall* hahaha XD
Reply
:iconsleepindarkness:
sleepindarkness Featured By Owner Jun 2, 2007
Oh my God, that reminds me of something stupid I did at school with 5 of my friends.....XD
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Jun 2, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
Uh HUH...
Reply
:iconsleepindarkness:
sleepindarkness Featured By Owner Jun 2, 2007
It involved the Principal, skipping at lunch time, my English teacher, getting caught, a missing yellow hallpass, and art students. XD Good times, good times.
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Jun 2, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
OOOH! I did something like that once. Cep't I was in second grade, and it involved the Kidergarten room, a parent/teacher meeting, no supervision and a ball of twine!
Reply
:iconsleepindarkness:
sleepindarkness Featured By Owner Jun 2, 2007
XD Nice. :)
Reply
:iconnovajone:
Novajone Featured By Owner Jun 1, 2007
lol i remeber that she end up getting carried away and destroy the building.
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Jun 1, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
Only half...
Reply
:iconlasting-dream:
Lasting-Dream Featured By Owner Apr 11, 2007
agh! I love it! Toph is my hero :#1:
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Apr 11, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
Thanks!
Reply
:iconlasting-dream:
Lasting-Dream Featured By Owner Apr 12, 2007
:D Certainly.
Reply
:iconblindbandit1220:
blindbandit1220 Featured By Owner Mar 26, 2007
Thats my favorite line from Toph! Cool fanart!
Reply
:iconphantomessterabithia:
PhantomessTerabithia Featured By Owner Mar 26, 2007  Hobbyist Artisan Crafter
Thanks, but I only colored it. Tell the 'great fanart' thing to
Reply
:iconjmonay:
Jmonay Featured By Owner Jan 15, 2007
Yeah! The rules can kiss my *Cehnsored*!
Reply
:iconwildsara11:
wildsara11 Featured By Owner Jan 7, 2007
umm u stold zutara-shewolf777s picture damm u!
Reply
Add a Comment: